Oppskrift: Quinoa med blåbærdressing, fetakrem og kylling fra Godt.no

Sommeren er her og vi koser oss med deilige salater. En av mine favoritter denne sommeren er denne friske og sunne salaten fra Lise Finckenhagen, en av de flinke kokker som bidrar til godt.no. Det er så kult å smake peruansk quinoa med en veldig norsk vri, som kommer via den fantastiske blåbærdressingen fra Lise. Genialt!

Quinoa har kommet en lang vei fra Peru til Norge og det har vært en del diskusjoner om hvordan quinoas popularitet verden rundt har påvirket livene til produsentene i fjellområdene av Peru og Bolivia. Også er det mange av oss som tenker på miljø og hvor lurt det er å spise quinoa i stedet for lokale alternativer (som for eksempel perlespelt fra Holli Mølle). Gjennom bloggen min og det at jeg er en “self- proclaimed” quinoa ambassadør i Norge😉, har jeg fått mange spørsmål og kommentarer om disse temaer, og har derfor undersøkt og reflektert over dem. I et senere blogginnlegg skal jeg samle funnene mine. Følg med!. I mellomtiden ønsker jeg dere en fortsatt fin sommer!

ana-maria-psf

 Quinoa med blåbærdressing fetakrem og kylling fra Godt.no

Kilde: godt.no

Ingredienser:

  • Quinoa, bladsalat, kyllingbryst, persille, salt, pepper
  • fetakrem: fetaost, naturell yoghurt
  • Blåbærdressing; blåbær, olivenolje, bringebæreddik, sjalottløk, gressløk

Lenke til full oppskrift

Legg igjen en kommentar

