Oppskrift: Ovnsbakt paprika med urteduftende fylling av sopp, spinat og kaniwa fra Kjerstis mat och prat

En spennende oppskrift fra Kjersti Bylins blog Kjerstis mat och prat, så hyggelig å se at peruansk kaniwa faller i smak i Skandinavia!

Ugnsbakade paprikor med örtdoftande fyllning av svamp, spenat och canihua | Kjerstis mat och prat

 

Ingredienser: rød paprika, tørket sopp, løk, hvitløk, soppsalt, oregano, fløte, frisk baby spinat, rapsolje til steking, revet smaksrik ost.

Kilde: kjerstismatochprat.blogspot.no

2 comments

  1. Hej Ana Maria! Så roligt med en peruansk matblogg! Tusen tack för att du länkat till mig! Jag har ingen erfarenhet av just peruansk matlagning, men tycker det är spännande med alla olika frön, nötter och frukter som kommer från olika delar av världen, och exprimenterar gärna med dem i min matlagning. Har du sett mina vegetariska biffar med yacon t ex? Eller mina glutenfria formbröd med canihuafrön eller amaranth? Eller mina sallader med quinoa? Botanisera gärna vidare bland mina recept så ska du upptäcka att det smyger sig in en hel del sydamerikanska nyttiga små frön. Må så gott! Ha en fortsatt skön sommar! Hälsningar Kjersti

Legg igjen en kommentar

